fbpx

Beauty trends op sociale media

We worden er mee doodgegooid. Iedere dag weer zie je een nieuwe behandeling, cream of apparaat wat nog beter voor je huid zou zijn dan wat je nu gebruikt. Ook wordt geprobeerd alles perfect in beeld te brengen zodat je het graag zou willen hebben. Maar is het ook beter?

De cosmetica- branche is er natuurlijk op gericht om zoveel mogelijk te verkopen. Kijk daarom met een kritische blik naar wat je allemaal voorbij ziet komen.

Probeer eerst te bedenken of wat je ziet ook mogelijk en realistisch is. Je kan er niet in één gezichtsbehandeling 10 jaar jonger uitzien.  Veel reclamespotjes beloven van alles maar is wat ze beloven ook mogelijk? Kijk daarnaast naar de prijs van het aanbod. Goede producten en apparatuur kosten geld om geproduceerd te worden. En denk ook aan alle onderzoeken die gedaan moeten worden om ervoor te zorgen dat het product/apparaat effectief is. Dat wordt niet bij ieder product dat op de markt wordt gebracht zorgvuldig gedaan. Vraag je bij heel lage prijzen af hoe men er dan aan verdient? Ten slotte kan geen enkel bedrijf blijven bestaan zonder winst te maken. Zijn de prijzen extreem laag? Dan kun je ervan uitgaan dat de kwaliteit slecht is en de producent gaat voor massaproductie. Dat is dan de enige manier voor die bedrijven om er iets aan te verdienen.

Huidzorg 073

Natuurlijk worden bij veel producten of apparaten de perfecte voor- en na-foto’s getoond. Uiteraard mag men laten zien dat je een mooi resultaat hebt behaald met het ondergaan van een behandeling bijvoorbeeld. Dat doen wij ten slotte ook in onze praktijk! Maar vergeet niet dat foto’s heel makkelijk te bewerken zijn en daar wordt gretig gebruik van gemaakt. Dus geloof ook niet alle prachtige foto’s.

Is dan alles slecht wat je op sociale media ziet? Nee zeker niet! Gelukkig blijft de huidverzorgings branche zich steeds verder ontwikkelen omdat we er toch naar streven om steeds betere resultaten resultaat te boeken. Ikzelf ben erg kritisch op wat op social media gepubliceerd wordt en laat me er zeker niet door leiden. Mijn laserapparatuur koop ik bij een van de grootste importeurs van Nederland en het merk is een van de beste in Amerika. Dat zijn bedrijven die ik vertrouw en die zich op een verantwoorde manier verder ontwikkelen.

Natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar alles wat ik voorbij zie komen en ik zal het zeker lezen om te bekijken wat het is. Helaas is 90% van wat ik zie niet interessant om toe te passen in de praktijk. Het zijn meestal hypes die je na 3 maanden weer vergeten bent.

Wil je graag advies of iets wat je hebt gezien hebt iets voor jou is, neem contact met ons op.

Bekijk ook

Bel ons