fbpx

Het begin van Huidzorg 073 (deel 4)

Op maandag 1 september begon mijn avontuur als eigenaar van Huidzorg 073. De laatste spullen kwamen die dag binnen. De laatste teksten op de website moesten nog aangepast worden. Ik was er klaar voor. Laat die klanten maar komen!
Maar er stonden nog helemaal geen klanten in de agenda.

Ik had helemaal niets te doen.

Hoe maak je naamsbekendheid? Ik maar op Google gaan zoeken en inschrijven voor de telefoongids, zorgkaart Nederland etc. Kennismakingsgesprekken inplannen bij de huisartsen van het gezondheidscentrum zou ook moeten helpen om ervoor te zorgen dat ze mensen met huidproblemen doorverwijzen. Gelukkig stonden ze daarvoor open maar de andere huisartsen in Den Bosch hadden geen tijd. Dan toch maar langs gaan met folders en visitekaartjes. Wat kun je nog meer doen?
Die telefoon bleef maar stil. Dan maar afspraken maken met leveranciers zodat zij je op de website zetten als verkooppunt. Ik had tegen de huisartsen in het gezondheidscentrum gezegd dat ze iedereen direct kunnen doorsturen naar beneden dus ik heb dagenlang gewacht op cliënten. Eindelijk kwamen er telefoontjes; gelukkig een afspraak via de huisarts en via de website. Langzaam ging ik van 0 afspraken naar 1 of 2 in de week. Van 2 werden het 4 afspraken in de week.
18 september was de officiële opening van het gezondheidscentrum. Weer een mooie gelegenheid om naamsbekendheid te vergroten. Brabants Dagblad schreef een stukje, er werden foto’s gemaakt en verschillende zorgdisciplines van heel Den Bosch kwamen een kijkje nemen bij het nieuwe gezondheidscentrum. Ik kan me nog herinneren dat het die dag erg warm was en het super spannend vond want ook vrienden en familie zagen voor het eerst hoe de praktijk eruit zag!
De dagen daarna verveelde ik me dood.

Gelukkig kwamen er wel wat afspraken bij maar ik had niet verwacht dat het zo moeizaam zou verlopen.

Er zaten 10 huisartsen in het gezondheidscentrum. Als nou iedere huisarts 1 cliënt zou doorsturen in de week zou de agenda zo vol zijn. Maar in de praktijk bleek dat niet zo te zijn. Na 3 maanden begon ik toch langzaam te stressen. Wat kon ik nog doen? Dan maar adverteren via Google adwords en nog vaker langs de huisartsen gaan. Dat bleek te helpen. De agenda raakte steeds voller en ik kon langzaam meer investeren in nieuwe apparatuur en producten zodat ik mijn behandelaanbod kon uitbreiden. Van mezelf loon uitbetalen was nog geen sprake! We teerden nog altijd op het loon van mijn vriend. Alles wat binnenkwam aan omzet ging direct op aan investeringen in de praktijk.
Toen kwam mijn tante met het bericht dat er nog een gezondheidscentrum geopend zou worden aan de andere kant van Den Bosch. Was een tweede locatie een optie? Ik had het idee dat als je twee locaties had, je geloofwaardiger en serieuzer overkomt en je hebt een groter bereik. In mei 2015 opende ik mijn tweede locatie!

klik op deze link en lees de volgende blog (deel 5) over hoe het verder ging met de praktijk

Huidzorg 073

Bekijk ook

Bel ons